Helmi logo

Usein kysytyt kysymykset

Milloin myytävät tavarat voi tuoda?

Tavarat voi tuoda jo alkamispäivää edeltävänä iltana. Arkisin klo 17-18 ja viikonloppuisin (la-su) klo 14-15. Muistathan samalla käydä kassalla maksamassa viikkovuokra ja tulostamassa hintalaput, jos et ole näitä jo aiemmin hoitanut.

Milloin myymättä jääneet tavarat pitää poistaa myyntipaikalta?

Myyntipaikka tulee tyhjentää päättymispäivänä arkisin klo 17.00 mennessä ja lauantaina ja sunnuntaina klo 14.00 mennessä! Huomioithan poikkeusaikataulut tyhjennysajoissa. Ajallaan tyhjentämättä jätetyn pöydän tyhjennyksestä veloitamme 10 €.
Tarkistathan myös löytötavarapisteen sekä muut myyntipöydät ja sovituskopit omien tuotteidesi osalta ennen lähtöäsi.

Mitä tapahtuu myymättä jääneille tavaroille?

Joskus myytäviä tuotteita jää pyörimään Helmeen myyntiajan jälkeen. Säilytämme tyhjennetyn paikan tuotteita maksutta päättymispäivän ja sitä seuraavan päivän. Tämän jälkeen veloitamme säilytyksestä vuorokausimaksun. 7 vuorokauden jälkeen tuotteet siirtyvät Helmen omaisuudeksi.

Jos tuote myydään vuokra-ajan päättymisen jälkeen, hae jälkimyynti Helmestä seitsemän päivän kuluessa lopetuspäivästä lukien. Jälkimyynnin tilitämme käteisellä Helmen kassalla. Kannattaa siis itse seurata mahdollista jälkimyyntiä Kirppari-Kallesta. Jälkimyynnistä perimme 25 % provision.

Onko myyntipaikan sijainnilla merkitystä?

Ei ole. Tavaran siisteys, hinta ja pöydän siisteys on ratkaisevaa. Paikkaa voi ja kannattaa täyttää pitkin viikkoa aukioloaikoina, kaikkea ei kannata tuoda kerralla.

Mitä kannattaa myydä?

Ehjää, puhdasta ja ajanmukaista tavaraa tai reilusti retroa.

Voinko myydä uusia tuotteita

Kirppiksellä myydään tyypillisesti käytettyä tavaraa. Jos haluat tuoda myyntiin yrityksen uusia myyntituotteita, sinun tulee keskustella ensin henkilökunnan kanssa ja toimittaa meille Y-tunnus. Myyjä vastaa tällöin aina itse verojen maksusta! Tilitämme uusien tuotteiden myynnit aina pankkitilille.

Voit tuoda myyntiin omia esim. lahjaksi saatuja yksittäisiä tuotteita vaikka ne olisivat käyttämättömiä.

Voinko tulostaa itse hintalaput?

Hintalaput voidaan tulostaa vain Helmen kassalla. Hinnoittele tuotteet ensin Kirppari-Kallessa ja tule Helmen kassalle, missä tulostamme sinulle viivakoodi-tarralaput.

Onko pakko käyttää Kirppari-Kallea hintalappujen tekemiseen?

Ei ole pakko mutta suosittelemme Kirppari-Kallea lämpimästi. Palvelussa on helppo kirjoittaa hintalaput ja lisätä myyntituotteille valokuvat nettinäkyvyyttä varten. Lisäksi Kirppari-Kallessa voi reaaliaikaisesti seurata myyntiä, myydyt tuotteet näkyvät nimillä, jotka on kirjoitettu hintalappuihin.

Voimme tulostaa sinulle myös tyhjiä hintalappuja, joihin voi käsin lisätä tuotenimen ja hinnan mutta emme vastaa käsin kirjoitettujen lappujen tilitys- tai lyöntivirheistä.

Mitä tietoja tuotteesta pitää antaa Kirppari-Kallessa

Kirjoita hintalappuun tuotteen tarkka kuvaus vähintään kolmella sanalla. Esim. Paita, 38, pun. Marimekko (Tuote, väri, koko, merkki). Käytettävissä on rajattu määrä merkkejä (31 merkkiä), joten käytä lyhenteitä, niin saat mahtumaan mahdollisimman paljon tietoa.
EMME MYY TUOTETTA, jos lappu on ilman tekstiä tai siinä on esim. pelkkä yleisnimi paita!

Haluan muuttaa myytävän tavaran hintaa, miten toimin?

Jos haluat muuttaa hintaa, tee aina uusi lappu. Tuotteet, joissa on korjailtu hinta, jäävät myymättä. Näin varmistetaan, että myyjä saa tuotteistaan itse määrittämänsä hinnan.

Voinko käyttää ylimääräisiä hintalappuja myöhemmin?

Jos sinulla jää hintalappuja tuotteisiin tai arkkeihin, voit käyttää niitä seuraavilla myyntikerroilla. Pöytäpaikan vaihtuessa, korjaat kynällä hintalapussa oleva pöytänumeron.

Voiko vuokra-aikaa jatkaa?

Sinun on mahdollista jatkaa myyntiaikaa samassa paikassa, mikäli sitä ei ole myyty uudelle vuokralaiselle. Vaihtoehtona pöytäpaikan vaihtaminen, lappuja ei tarvitse vaihtaa! Kysy neuvoa kassalta.

Haluan perua myyntipaikkavarauksen, miten toimin?

Voit perua myyntipaikan varauksen maksutta viimeistään kolme vuorokautta ennen paikan täyttötuntia, esimerkiksi jos varaus alkaa maanantaina peruutus tulee tehdä viimeistään torstaina. Voit perua varauksen sähköpostilla info@kirpputorihelmi.fi tai puhelimitse 09 279 00010. Mikäli varausta ei peruta määräajan puitteissa perimme viikon maksun.

Miten ja milloin myynti tilitetään?

Tilitämme myyntituotot pankkitilille noin viikon kuluessa myyntiajan lopetuksesta. Jos haluat tuottosi kassalta käteisellä, ilmoitathan siitä meille etukäteen, jotta osaamme varautua yli 200 € suuruisiin summiin.

Huom. Viikonloppuisin emme tee tilityksiä lainkaan.

Haluaisin vuokrata myyntipaikan pidemmäksi aikaa, pitääkö myynnistä saatuja tuottoja odottaa myyntijakson päättymiseen asti?

Mikäli myyntipaikan vuokra-aika on 2 viiikoa tai enemmän, välitilityksiä voidaan suorittaa sopimuksen mukaan 1-3 viikon välein.

Käykö kirpputorilla käteinen?

Kyllä, meillä voit maksaa käteisellä, pankkikorteilla, Visalla, Visa Electronilla, Master Cardilla.